Juznobacka liga

недеља, 26. октобар 2008.

 
SKRIPTA
OP[TI PRAVILNIK EKIPNIH TAKMI^ENJA

Ovaj pravilnik je done{en na 25 Skup{tini [ahovskog saveza Jugoslavije
u Puli 17 maja 1991 god a pojedine odredbe su izmenjene saglasno Odlukama Izvr{nog Odbora [ahovskog saveza Vojvodine na 9 sednici dana 21 februara 2003 godine a va`i od 1 marta 2003 godine.a izmene po pitanju meč bodova donete su u avgustu 2008

I VRSTE EKIPNIH TAKMI^ENJA

^LAN 1
Ekipna takmi~enja mogu biti organizovana u zavisnosti od sistema po kome se igraju:
a/ Po Bergerovom /kru`nom/ sistemu tj kada svaka ekipa igra sa svim ostalim ekipama.
b/ Po kup sistemu /sa ispadanjem,eliminisanjem iz daljeg takmi~enja ekipe koja izgubi me~
ili odredjen broj bodova.
c/ Po Švajcarskom sistemu
d/ Po [eveni{kom sistemu
e/ Po me{ovitom sistemu /kada se predfinale igra po jednom a finale po nekom drugom
sistemu/
f/ Kao posebne utakmice - susreti dveju ekipa
^LAN 2
Osnovni deo /element/ svih ekipnih takmi~enja je ekipni me~ tj susret dveju ekipa.
Partneri u ekipnom me~u se odredjuju na taj na~in {to se na odredjenoj tabli susre}u igra~i koji u sastavu ekipa imaju isti broj /na primer na prvoj tabli prvoimenovani igra~ iz sastava jedne ekipe i druge ekipe/.
Sem toga ekipni me~ se mo`e igrati i po [eveni{kom sistemu /kada svaki igra~ jedne ekipe igra sa svim igra~ima druge ekipe/.
I u jednom i u drugom slu~aju me~ mo`e biti jednokru`an ,dvokru`an itd zavisno od propozicija koje su utvrdjene za takmi~enje.
^LAN 3
Po svom karakteru ekipna takmi~enja mogu biti prvenstvena,propagandna,i sli~no,zatim medjuklubska,medjugradska,medjurepubli~ka,internacionalna,susreti dr`avnih reprezantacija itd
^LAN 4
Po strukturi sastava ~lanova u ekipama,takmi~enja mogu biti :
a/ homogena: seniorska ,omladinska ,pionirska, `enska i sl.
b/ me{ovita : kada se u ekipe obavezno uklju~uju pored seniora jo{ i `ene,odnosno omladinci ili pioniri
i sl. U ovom slu~aju pravilnik takmi~enja mora obavezno predvideti table na kojima isti igraju kao i
starosne granice za omladince i pionire i sl.

II Izvla~enje brojeva i propozicije takmi~enja

^LAN 5

Pre po~etka takmi~enja,predaje se osnovni sastav ekipa a zatim vr{i izvla~enje brojeva.Time su kod Bergerovog sistema /kru`nog/ automatski odredjene boje figura u svim me~evima i na svim tablama s tim {to u pojedinim kolima prvoimenovana ekipa ima bele figure na neparnim tablama.

Kod takmi~enja po [eveni{kom sistemu vr{i se izvla~enje brojeva pojedina~no za svakog igra~a obeju ekipa, s time su automatski odredjene boje figura u svim kolima po tablicama koje va`e za ovaj sistem.

Boja figura na neparnim tablama za posebne utakmice odredjuje se po jednoj od alternativa
a/ bele figure se daju gostuju}oj ekipi
b/ boja figura se odredjuje `rebom
c/ Ako je me~ tradicionalan- boja figura se naizmeni~no menja

^LAN 6
Na takmi~enju koje se igra po Bergerovom /kru`nom/ sistemu pobednik je ekipa koja sakupi najvi{e ME^ BODOVA.Pobeda u me~u donosi tri boda,nere{en rezultat 1 bod a poraz 0 bodova.

U slu~aju da dve ili vi{e ekipa imaju isti broj me~ bodova ,odlu~uje zbir osvojenih poena pojedinih ekipa,tako da prednost ima ekipa koja ima vi{e osvojenih poena.
Ukoliko su dve ili vi{e ekipa po oba prethodna kriterijuma jednake odlu~uje:
a/ bolji medjusobni rezultat ekipa koje dele mesto
b/ bolji uspeh po Soneborn-Bergerovom sistemu /primenjenom na me~ bodove/
c/ `reb

Kod takmi~enja po [vajcarskom sistemu pobednik je ekipa koja sakupi najvi{e ME^ BODOVA.
Pobeda u me~u donosi tri boda,nere{en rezultat 1 bod a poraz donosi 0 bodova
U slu~aju deobe mesta odlu~uje zbir osvojenih poena ,tako da prednost ima ona ekipa koja je sakupila vi{e poena.
U slu~aju da su dve ili vi{e ekipa po prethodna dva kriterijuma jednake odlu~uje :
a/ bolji rezultat po Buholc sistemu
b/ bolji uspeh po Soneborn-Bergerovom sistemu ra~unatom prema me~ bodovima
c/ bolji rezultat po Buholc sistemu izuzimaju}i rezultat ekipe koja je osvojila najvi{e i rezultat ekipe
koja je osvojila najmanje poena.
d/ `reb
Kod kup takmi~enja/ i drugih eliminacionih sistema/pobednik je ekipa koja je na kraju takmi~enja eliminisala sve svoje protivnike.U slu~aju nere{enog me~a /tokom takmi~enja/ ,pobednikom se progla{ava ekipa koja ima bolji uspeh na prvoj polovini tabli, a ako je i on nere{en odlu~uje rezultat na slede}oj tabli, itd. Ovako se postupa i kod pojedina~ne utakmice izmedju dva kluba kada rezultat bude nere{en a treba da se odlu~i pobednik. U slu~aju da sve partije budu zavr{ene remi onda se odlu~uje `rebom.
Svi navedeni kriterijumi u ovom ~lanu mogu da budu i druk~iji ali onda obavezno moraju biti nazna~eni u Pravilniku doti~nog takmi~enja.

^LAN 7
U toku ekipnog takmi~enja pojedini me~ mo`e da bude odlo`en ili pomeren ~as njegovog po~etka samo ako su ispunjeni uslovi:
a/ ako takvu mogu}nost predvidja pravilnik odnosnog takmi~enja
b/ ako za to postoje pravilnikom opravdani razlozi
c/ ako postoji mogu}nost naknadnog odigravanja me~a
Medjutim, odlaganje me~a iz poslednjeg kola, kao i na takmi~enjima po {vajcarskom sistemu,nije dozvoljeno ni pod kojim uslovima.
^LAN 8
U ekipnom me~u nije dozvoljeno odlaganje pojedinih partija /jedne ili vi{e/ ni pomeranje ~asa po~etka.Mo`e se samo odlo`iti me~,ukoliko za to postoje uslovi predvidjeni prethodnim ~lanom.
^LAN 9
U svakom ekipnom takmi~enju pre po~etka poslednjeg kola moraju biti odigrani i zavr{eni svi me~evi prethodnih kola
^LAN 10
Propozicije takmi~enja propisuje organizator i dostavlja ih ekipama najmanje 15 dana pre po`etka takmi~enja.
Propozicije treba da sadr`e obave{tenje o mestu odigravanja takmi~enja ili utakmice,terminu,svrsi takmi~enja,pravu u~e{}a,na~inu odigravanja ,finansijskim uslovima,roku podno{enja prijave i drugo.
^LAN 11
Pravilnik takmi~enja, koji treba da je u skladu sa ovim pravilnikom sadr`i sve ostale pojedinosti o rasporedu i vremenu odigravanja redovnih kola,nastavka,tempu igre,mogu}nosti odlaganja me~eva,daljim kvalifikacijama,broju tabli itd.
^LAN 12
^lanovi ekipa obavezni su da se upoznaju sa propozicijama i pravilnikom takmi~enja i da ih se pridr`avaju.
III KAPITEN EKIPE

^LAN 13
Svaka ekipa mora imati svog kapitena, koji mo`e biti i jedan od igra~a. U prijavi koju klub podnosi za takmi~enje nazna~uje se i ime kapitena ekipe.


^LAN 14
Du`nosti kapitena ekipe su:
a/ da podnosi sastav svoje ekipe,~lanske karte i ostalu dokumentaciju sudiji takmi~enja
b/ da obave{tava ~lanove svoje ekipe o propozicijama,pravilima takmi~enja i odlukama sudije i
turnirskog odbora kao i drugim informacijama.Sva obave{tenja data kapitenu smatraju se
da su data celoj ekipi
c/ da zastupa svoju ekipu na takmi~enju
d/ da u ime svoje ekipe podnosi predloge ili `albe sudiji ili turnirskom odboru.
e/ da se stara za disciplinu svojih ~lanova
^LAN 15
Za vreme igre kapiten se mo`e obra}ati ~lanovima svoje ekipe samo o pitanjima koja se ne odnose na tok partije, i samo onda kada je na odnosnoj tabli na potezu igra~ protivni~ke ekipe,i to samo u prisustvu sudije.
^LAN 16
Za vreme igre igra~ se mo`e obratiti svom kapitenu o pitanjima koja se odnose na tok partije i to u prisustvu sudije i kada nije na potezu.
Medjutim,igra~ ima pravo da se obrati kapitenu radi konsultacije u slu~aju kada mu protivnik ponudi remi ili on sam `eli da tu ponudu u~ini. I u ovom slu~aju obra}anje se mora izvr{iti u prisustvu sudije,a kapiten mo`e odgovoriti potvrdno ili odre~no,bez ikakvih komentara i obja{njenja o samoj poziciji.
IV PREDAJA SASTAVA EKIPE

^LAN 17
Na prvenstvenim ekipnim takmi~enjima i utakmicama koje organizuje {ahovska organizacija,u~esnici su obavezni da imaju va`e}e takmičarske ~lanske karte sa potrebnim podacima o pravu igranja ,kategorije ,sa slikom takmičara ,upisanim ID brojem FIDE itd.
Pored ~lanske karte potrebno je da u~esnici imaju i drugu dokumentaciju predvidjenu propozicijama,odnosno pravilnikom doti~nog takmi~enja,kao na primer li~nu kartu radi potvrde identiteta,dja~ku knji`icu ili izvod iz mati~ne knjige rodjenih kod omladinaca,pionira radi dokaza o starosti,potvrdu preduze}a,{kole itd radi dokaza o pripadnosti doti~nom kolektivu i sl.
^LAN 18
Pre izvla~enja brojeva na ekipnom takmi~enju, u vreme zakazano za predaju sastava,kapiten podnosi sudiji sastav svoje ekipe. Uz ovaj spisak kapiten je obavezan da podnese i ~lanske karte za svoje ~lanove i drugu potrebnu dokumentaciju.
^LAN 19
Prijava sastava ekipe mora sadr`avati slede}e podatke:
-naziv kluba
-naziv takmi~enja i kolo na koje se sastav odnosi
-ime i prezime kapitena ekipe
-imena i prezimena ~lanova ekipe po redosledu koji je po slobodnom izboru
^LAN 20
Redosled ~lanova ekipe po tablama ne mora zavisiti od titula ili kategorija ve} se mo`e dati po slobodnom izboru.
^LAN 21
Ako u ekipi ima ~lanova sa razli~itim i istim titulama ili kategorijama onda se oni rasporedjuju prema slobodnom nahodjenju kapitena ekipe.
^LAN 22
Za takmi~enja koja se igraju u jednom mestu,bez ve}ih vremenskih intervala,sastav ekipe koji se preda pre po~etka takmi~enja i pre izvla~enja brojeva ostaje za celo takmi~enje i ne mo`e se vi{e menjati.Ovaj sastav se naziva osnovnim sastavom.
Ukoliko propozicije ili pravilnik takmi~enja predvidjaju i odredjeni broj rezervi,onda se u prijavi osnovnog sastava i ti igra~i takodje posebno navode u redosledu po slobodnom izboru kapitena.
^LAN 23
U pojedinim kolima mogu se uvrstiti rezerve navedene u osnovnom sastavu i to na slede}i na~in:
a/ kod kru`nog i {vajcarskog sistema rezerve igraju na poslednjim tablama takodje po redosledu,a ostali igra~i se pomeraju napred.
b/ kod [eveni{kog sistema rezerve igraju na onim tablama na kojim zamenjuju otsutnog igra~a.
Kada u ekipi u nekom kolu nastupa jedna ili vi{e rezervi,kapiten je obavezan da tu promenu pismeno dostavi sudiji takmi~enja pred po~etak doti~nog me~a,odnosno do vremena predvidjenog za dostavljanje promena sastava. Ukoliko tako ne postupi ekipa mora da nastupi sa prvoimenovanim igra~ima iz osnovnog sastava/tj bez rezervnih igra~a/.
^LAN 24
Za takmi~enja koja se igraju kao zasebne utakmice /putujuća liga/,bez obzira {to se te utakmice odigravaju u okviru lige ili sli~nog takmi~enja /kao celine/ sastav ekipe se mo`e izmeniti za svaku utakmicu.
^LAN 25
Na `enskim ekipnim takmi~enjima {ahistkinje se rasporedjuju prema slobodnom izboru kapitena ekipe.
^LAN 26
Kada u mu{koj ekipi nastupaju {ahistkinje onda se one u sastavu ekipe rasporedjuju po slobodnom izboru kapitena ekipe
^LAN 27
Primljene sastave ekipa/kako osnovne,tako i za pojedina kola/ sudija je du`an da dr`i u tajnosti sve dok sve ekipe ne predaju sastave, odnosno sve do isteka roka za predaju sastava.
^LAN 28
Da bi ekipa mogla da nastupi u ekipnom takmi~enju,kao i u pojedina~nom me~u,mora imati dovoljan broj igra~a sa va`e}im ~lanskim kartama i drugom potrebnom dokumentacijom.Pod dovoljnim
brojem igra~a podrazumeva se prisutnost najmanje polovina igra~a od broja tabli na koliko se igra takmi~enje.
^LAN 29
Ako u ekipi nisu prisutni svi igra~i ali ipak ima dovoljan broj (najmanje polovina), kapiten mo`e da preda sastav po jednoj od alternativa:
a) puni sastav ekipe, unose}i u sastav i imena igra~a koji nisu prisutni ili za koje nema
potrebnu dokumentaciju,
b) sastav ekipe sa praznim rubrikama na proizvoljnim tablama koje se predaju bez igre za
nedostaju}e igra~e.
U slu~aju pod a) ako igra~i koji nisu prisutni (a uneti su u sastav) ne do|u po isteku jednog sata ra~unaju}i od vremena zakazanog za po~etak me~a, gube partiju kontumacijom.
Isto tako prisutni igra~i, ali za koje nije podneta potrebna dokumentacija, ne mogu otpo~eti igru (ra~unaju se kao da nisu prisutni) sve dok ne podnesu potrebnu dokumentaciju. Ako se ona ne dostavi sudiji u roku od 1 sata, onda ti igra~i gube partiju kontumacijom.
^LAN 30
U vreme zakazano za po~etak me~a mogu nastati slede}i slu~ajevi:
a) obe ekipe su prisutne u kompletnom sastavu ili sa dovoljnim brojem igra~a.
Tada se pu{taju u pokret ~asovnici svih igra~a belih figura. Ukoliko odsutni igra~i ne do|u ,
onda gube partije kontumacijom po isteku jednog sata.
b) jedna ekipa je prisutna u kompletnom sastavu ili sa dovoljnim brojem igra~a, a druga
uop{te nije prisutna ili nema dovoljan broj igra~a.
Tada se pu{taju u rad ~asovnici svih igra~a ekipe koja nije prisutna ili nema dovoljan broj igra~a, s tim {to njeni igra~i ne mogu otpo~eti igru sve dok se u ekipi ne pojavi dovoljan broj (najmanje polovina). Ukoliko se dovoljan broj igra~a ne pojavi ni po isteku jednog sata, cela ekipa gubi me~ kontumacijom. Ako se igra sa digitalnim časovnicima:,,Onda se uključe časovnici svim igračima sa belim figurama,,. Igrači ekipe koja ima dovoljno igrača a imaju bele figure odigraće svoj prvi potez i uključiti sat protivniku.
c) obe ekipe nisu prisutne ili nisu prisutne sa dovoljnim brojem igra~a.
Me~ ne otpo~inje, ali sudija registruje vreme koje je proteklo od zakazanog po~etka do pojave jedne ekipe u dovoljnom broju. Tada se proteklo vreme podeli po pola i doda na ~asovnicima svih igra~a i jedne i druge ekipe, pa se dalje postupa kao pod ta~kom b). Ako se igra sa digitalnim časovnicima postupak je sledeći: ,,Uključe se satovi igrača koji imaju bele figure,,. Kad dodje jedna od ekipa sa dovoljno igrača onda njeni igrači koji imaju bele figure odigraju potez i uključe sat protivniku.
^LAN 31
Ako jedan kapiten ne preda sastav do vremena predvi|enog za po~etak me~a, pu{taju se u rad ~asovnici svih igra~a njegove ekipe. Ukoliko posle , a pre isteka jednog sata, preda sastav, postupi}e se po jednoj od alternativa prethodnog ~lana. Ako sastav ne preda ni po isteku jednog sata, ekipa gubi me~ kontumacijom.Ako se igra sa digitalnim satovima postupa se kao u članu 30.
^LAN 32
Ako oba kapitena ne predaju sastav do vremena predvi|enog za po~etak me~a, tada }e sudija registrovati proteklo vreme do predaje sastava jednog kapitena, pa to vreme podeliti po pola i dodati na ~asovnicima svim igra~ima i jedne i druge ekipe, a zatim uklju~iti ~asovnike svih igra~a i ekipe koja nije predala sastav. Ako se igra sa digitalnim satovima postupa se kao u članu 30 Ako ekipa po isteku 1 sata, ra~unaju}i od vremena zakazanog za po~etak me~a, ne preda sastav gubi me~ kontumacijom.
Ako ni jedna ni druga ekipa do isteka jednog sata ne preda sastav, onda obe ekipe gube me~ kontumacijom.
^LAN 33
Ako je ekipa koja je po propozicijama takmi~enja obavezna da obezbedi inventar i rekvizite za takmi~enje (stolove, stolice, {ahovske garniture, ~asovnike i sl.) nije obezbedila ili nije obezbedila za dovoljan broj tabli (najmanje polovina), me~ ne mo`e otpo~eti a proteklo vreme do obezbe|enjatog inventara ura~una}e se svim igra~ima te ekipe.
Ako je inventar obezbe|en za najmanje polovinu tabli me~ }e otpo~eti na tim tablama, a na ostalim ura~una}e se proteklo vreme i dodati igra~ima ekipe kada taj inventar bude obezbe|en. Ako se taj inventar ne obezbedi ni po isteku 1. sata, onda ti igra~i gube partije kontumacijom.
V – GUBITAK ME^A I PARTIJA KONTUMACIJOM
^LAN 34
Ako jedna ekipa istupi sa takmi~enja koje se igra po kru`nom sistemu ili izgubi jedan me~ kontumacijom, a odigrala je:
a) manje od polovine me~eva, onda se ona bri{e iz daljeg takmi~enja, a dotada{nji njeni
rezultati se poni{tavaju.
b) polovinu ili vi{e me~eva, onda ona gubi sve preostale me~eve (ra~unaju}i i me~ u kome je
kontumacirana) sa nula poena i bodova, a protivnici dobijaju tri boda i najve}i broj poena sa kojim je ta ekipa izgubila u jednom me~u tokom takmi~enja dok je nastupala.
^LAN 35
Na takmi~enju koje se igra po [vajcarskom sistemu ekipa gubi pravo daljeg nastupa kada jedan me~ izgubi kontumacijom.
Za me~ odlu~en kontumacijom, ekipi koja je me~ izgubila dodeljuje se nula poena, a ekipi koja je dobila me~ dodeljuje se tri boda i 50% mogu}ih + 0,5 poena za me~ do 6 tabli ; 50% mogu}ih + 1 poen za me~ od 7 do 12 tabli ; 50% mogu}ih + 1,5 poena za me~ od 13 do 18 tabli itd.
^LAN 36
Na takmi~enjima koja se igraju po [vajcarskom sistemu ekipi koja je slobodna radi neparnog broja u~esnika dodeljuje se :
a) tri boda i 50% mogu}ih poena ako se primenjuje neka od dirigovanih varijanti,
b) tri boda i 50% mogu}ih + 0,5 poena za me~ do 6 tabli, ili 50% mogu}ih + 1 poen za me~ od 7 do 12 tabli, ili 50% mogu}ih + 1,5 poena za me~ od 13 do 18 tabli itd., ako se primenjuje neka od nedirigovanih varijanti.
^LAN 37

Ekipa gubi me~ kontumacijom (bez igre) :
a) ako u predvi|enom vremenu ne nastupi sa dovoljnim brojem igra~a,
b) ako u predvi|enom vremenu kapiten ekipe ne preda sudiji sastav ekipe,
c) po kazni koju izri~e sudija ili turnirski odbor.
^LAN 38
Partija se gubi kontumacijom:
a) ako igra~ ne do|e na takmi~enje u roku od jednog sata, ra~unaju}i od vremena
zakazanog za po~etak me~a, ako se igraču za vreme partije oglasi mobilni telefon.
b) ako u ekipi igra igra~ koji nije predvi|en u sastavu ekipe, onda doti~ni igra~ gubi partiju
kontumacijom, ako u ekipi igrač igra na nižoj tabli od one na kojoj je po važećem sastavu trebao igrati
c) ako se za ekipu takmi~io igra~ koji je nepravilno registrovan zbog toga {to je klub ili sam
igra~ dao neta~ne podatke, onda doti~ni igra~ gubi partiju kontumacijom,
d) ako se za ekipu takmi~io igra~ koji je pod kaznom ili suspenzijom, doti~ni igra~ gubi
partiju kontumacijom,
e) ako je u sastavu ekipe na odre|enoj tabli izostavljeno ime igra~a,
f) po kazni koju izri~e sudija takmi~enja ili turnirski odbor.
^LAN 39
Rok za podno{enje `albe u slu~ajevima navedenim u ~l.38 pod ta~kama b), c) i d) treba biti odre|en Turnirskim pravilnikom.
^LAN 40
Svi prestupi navedeni u ~l. 34 do 38, pored navedenih posledica, povla~e za sobom jo{ i disciplinsku odgovornost.
^LAN 41
Po zavr{etku me~a ili takmi~enja kapiteni ekipa potpisuju zapisnik u koji se unose pojedina~ni rezultati i ostali podaci (prema obrascu).
VI - VO\STVO TAKMI^ENJA
^LAN 42
Za svaki me~ ili takmi~enje odre|uje se sudija takmi~enja, a po potrebi i potreban broj zamenika i pomo}nika iz redova kvalifikovanih sudija i na na~in kako to predvi|aju propozicije takmi~enja i Pravilnik o {ahovskim sudijama.
Isto tako, odre|uje se u drugostepeni organ (turnirski odbor, takmi~arska komisija ili neki drugi forum) koji re{ava sporove u drugom stepenu.
^LAN 43
Sudija (odnosno njegov zamenik) re{ava sve sporove u prvom stepenu i njegove odluke su izvr{ne.
^LAN 44
Na odluku sudije takmi~enja kapiten ekipe mo`e da podnese `albu Turnirskom odboru (ili forumu koji je pravilnikom predvi|en) u roku koji se Pravilnikom odredi.
Odluke Turnirskog odbora su kona~ne.
Jedino u slu~aju nekih ve}ih nepravilnosti, organizator mo`e poni{titi celo takmi~enje.
^LAN 45
Turnirski odbor i sudije takmi~enja preduzimaju mere za uspe{an tok takmi~enja, ali ne mogu menjati propozicije i Pravilnik takmi~enja ako za ovo ne postoji saglasnost foruma koji je organizovao takmi~enje.
^LAN 46
Pored op{tih du`nosti koje obavlja na turnirima i takmi~enjima, a koje su precizirane Pravilnikom igre FIDE i Pravilnikom o {ahovskim sudijama, sudija je du`an da se stara i o slede}em:
a) da pregleda i utvrdi ispravnost ~lanskih karata i ostale dokumentacije u~esnika i ekipa,,
b) za pravilan tok takmi~enja,
c) za disciplinu na takmi~enju i pridr`avanje Pravilnika takmi~enja,
d) za uredno vo|enje tabele i ostale dokumentacije.
e) za pripremanje kona~nog izve{taja koji treba dostaviti nadle`nom {ahovskom forumu,
odnosno organizatoru, u predvi|enom roku po zavr{etku takmi~enja itd.
^LAN 47
Na svakom takmi~enju u prostoru za igru dozvoljeno je u principu prisustvo samo igra~a (rezervni igra~i se ne ubrajaju) i kapitenima ekipa. Druga lica mogu da u|u u taj prostor samo po odobrenju sudije me~a, odnosno sudije takmi~enja.
Me|utim ako to situacija zahteva, radi pravilnog toka takmi~enja, odr`avanja potrebnog reda i discipline, otklanjanja sumnji o konsultacijama i sl., mo`e sudija doneti odluku da igra~i koji zavr{e partije moraju da napuste prostor za igru, kao i kapiteni ~ije su ekipe zavr{ile me~.
^LAN 48
Protiv nedisciplinovanog igra~a, kapitena ili ekipe sudija mo`e izre}i slede}e kazne:
a) opomenu,
b) nov~anu kaznu (visine se odre|uju Turnirskim pravilnikom, a upla}uju se organizatoru
odmah po pravosna`nosti),
c) gubitak partije odnosno me~a,
d) isklju~enje sa takmi~enja kapitena, igra~a ili ekipe.
Za te`e prestupe (naro~ito navedene pod c) i d) sudija je, nezavisno o izre~enoj kazni, obavezan da podnese i prijavu nadle`nom {ahovskom forumu radi pokretanja disciplinskog postupka.
^LAN 49
Ovaj pravilnik je usvojen na 25. Skup{tini [ahovskog saveza Jugoslavije odr`anoj u Puli
17. maja 1991. godine ..

Pojedine odredbe u ovom pravilniku su uskladjene sa izmenama donetim odlukom Izvr{nog odbora [ahovskog saveza Vojvodine na 9 sednici od 21 2 2003 tako da ovaj pravilnik va`i od 1 3 2003 god
a takodje važe i izmene po pitanju meč bodova iz avgusta 2008.

Коментари: Постави коментар

Пријавите се на Објављивање коментара [Atom]





<< Почетна

Архиве

октобар 2008   фебруар 2009  

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Пријавите се на Постови [Atom]